Ušetrite čas a peniaze: 10 chýb v účtovníctve, ktorým sa radšej vyhnite

Ušetrite čas a peniaze: 10 chýb v účtovníctve, ktorým sa radšej vyhnite

Ušetrite čas a peniaze: 10 chýb v účtovníctve, ktorým sa radšej vyhnite

Vedenie účtovníctva je kľúčové pre každé podnikanie. Či už ho vediete interne alebo využívate externý outsourcing, je dôležité si byť vedomý možných nedostatkov a vedieť, na čo si dať pozor. 

Tu je 10 bodov, ktoré Vám pomôžu zorientovať sa: 

  1. Neprehľadnosť účtov: Neviete, čo sa nachádza na jednotlivých účtoch a čo tvorí ich zostatok? Účtovník Vám to nevie zrozumiteľne vysvetliť? To je problém. Prehľadné účtovníctvo je základom zdravého podnikania.

  2. Neúplné účtovanie: Účtovník priebežne neúčtuje a nepáruje pohľadávky a záväzky? Neúčtuje všetky náklady? Tento nedostatok vedie k nepresnému obrazu o finančnej situácii firmy a prípadným veľkým problémom.

  3. Chýbajúce podklady k daňovým priznaniam: Účtovník Vám nevie dať podklady k priznaniu dane z pridanej hodnoty alebo k priznaniu dane z príjmov a neviete si overiť správnosť ich výpočtu? To je vážny problém, ktorý môže viesť rovnako k pokutám, úrokom z omeškania a dodatočným daňovým povinnostiam, a teda k zbytočným nepredvídaným výdavkom.

  4. Nepoznáte ziskovosť svojho podnikania: Bez tejto informácie nemôžete efektívne riadiť svoje podnikanie. Teda Vám hrozí, že celý rok pracujete, ale na konci roka vykážete stratu.

  5. Neskoré posielanie daňových priznaní: Účtovník posiela priznanie k dani z pridanej hodnoty na poslednú chvíľu a priznanie k dani z príjmov tesne pred termínom? Takéto správanie je neprofesionálne a môže viesť k zbytočným sankciám. Zároveň je veľká pravdepodobnosť, že môže byť nesprávne, keďže bolo pripravené na poslednú chvíľu, pravdepodobne bez vykonania dôkladnej kontroly.

  6. Nedostatočná efektivita: Účtovník nehľadá možnosti zvýšenia efektivity na Vašej alebo svojej strane, neautomatizuje a nedigitalizuje procesy? V dnešnej dobe je digitalizácia a automatizácia účtovníctva nevyhnutnosťou.

  7. Chýbajúca komunikácia: Účtovník s Vami pravidelne nekomunikuje a neinformuje Vás o problémoch, dôležitých zmenách a termínoch? Dobrá komunikácia je základom úspešnej spolupráce.

  8. Nedostatočná kontrola: Nemáte zavedený systém kontroly účtovníctva a jeho správnosti? Bez jasne nastavených kontrolných mechanizmov sa zvyšuje riziko chýb a finančných strát. 

  9. Chýbajúca záloha dát: Účtovník nezálohuje dáta a v prípade technickej poruchy hrozí strata dôležitých informácií? Zálohovanie dát je v dnešnej dobe nevyhnutnosťou, ktorá chráni firmu pred nepredvídateľnými problémami.

  10. Nedostatočná odborná kvalifikácia: Účtovník nemá dostatočnú odbornú kvalifikáciu a nedrží krok s legislatívnymi zmenami? To môže mať negatívny dopad na Vaše podnikanie. Spolupracujte s odborníkom, ktorý má aktuálne znalosti a chápe legislatívne povinnosti. 

„Dúfam, že Vám týchto 10 bodov pomôže, aby ste mali účtovníctvo, dane ale hlavne hospodárske výsledky pod kontrolou.“ Juraj Tobák, partner TPA. 


V prípade, že sú Vám niektoré chyby povedomé a chceli by ste ich zmeniť, neváhajte nás kontaktovať cez formulár na našej webstránke. Ak máte e-commerce projekt, kontaktujte nás TU

Autor článku

Podobné príspevky

Váš odber

Ako TPA Group sa snažíme poskytovať našim zákazníkom produkty šetrné k životnému prostrediu. Všetky naše publikácie si preto môžete stiahnuť ako digitálne súbory PDF.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.